Tuesday, December 28, 2010

Home » » Khas Buat Rakyat Indonesia Yang Marah Mengenai Piala Suzuki

Khas Buat Rakyat Indonesia Yang Marah Mengenai Piala Suzuki




Salam bloggers..

orang berkata, sukan adalah salah satu cara untuk mengeratkan perpaduan antara satu sama lain.. tidak kiralah dalam atau luar negara.. sebab itu banyak pihak menganjurkan acara sukan seperti World Cup, Komanwel, Olimpik dan paling terbaru adalah Piala Suzuki.. tapi kenapa apabila sesuatu negara kalah ada saje pihak yang tak berpuas hati, malah menyerang secara peribadi negara Malaysia.. caci maki semua, perlu ke? adat permainan, ada menang, ada kalah.. setiap masa nak menang, engkau sendiri lah main.. bukti? ada jer..



biasalah, kat mana lagi untuk mereka yang senang nak serang? di FAN PAGE apa-apa yang berkaitan dengan Malaysia.. disitu macam-macam caci maki ada..




wahwahwah.. bukan main sedap lagi ye? siap kata nak bakar bendera Malaysia lagi? nak ugut bunuh supporter Malaysia? kenapa sampai camtuh? Malaysia kalah 5-1, takder pon nk ugut bunuh, nak bakar bendera nih semua.. tapi kenapa ada yang begini.. nak menang je selalu? aih mak, buat lah piala sendiri yang dimain antara kalangan anda sahaja..

orang yg sebegini takyah jadi supporter sukan lah, dari elok sukan tuh jadi hiburan tapi jadi macam nih.. berfikirlah dengan otak dan jadi orang yang tak sedar diri.. nak kata Malaysia saja main Laser.. bukan ke ada jer rakyat Indonesia yang suluh dengan laser dekat pemain Malaysia time 5-1 tuh? tak percaya juga? ada jer bukti..


bukan takda yang main laser kan? hahaha.. cakap orang Malaysia je yang main laser? macam mana pula dengan orang Indonesia yang pakai laser nih? masih lagi jadi ignorant mengenai bukti yang sedia ada nih? so jadilah ignorant buat selama-lamanya, penat dah bercakap nanti, kau diamlah..

so kepada rakyat Indonesia yang bersikap sebegini.. hentikanlah.. adatlah permainan ada menang ada yang kalah.. tak pernah lagi aku tengok orang main bola menang-menang.. kalau aku jadi rakyat Indonesia.. malu weyh...

p/s : semangat kesukanan dah hilang.. haihh..


pp/s : nak menang jugak? ambiklah~ tapi bacalah artikel nih dulu.. http://bola.kompas.com/read/2010/12/26/22480278/Indonesia.Kalah.Bukan.Karena.Laser

13 kali Burp!!:

kazisha said...

err isu LASER memang femes ye skrg =.="

Burp said...

kazisha : terlalu femes~~ hahaha.. ak xphm dgn certain org yg begini

Unknown said...

yang orang malaysia pon satu, jangan ditambah minyak pada api yang membara. kekekekeke, buat dono je dengan diorang tu. diorang tak puas hati je, nak buat ape takleh, maki jela yang diorang mampu. haha.

kadang2 nak tergelak bace post kat fan page malaysia. hai macam2, smlm tqa join gak tapi bukan cari gaduh la.

tup2 tqa dapat 2org kawan indon baru. hehe diorang baik je, siap minta maaf lagi. mungkin terikut2 dgn batu api kot.

Fnd Rocka said...

Bersunat guna laser tu sedap ke

Ujang9897 said...

tau takper..yg pasti malaysia hebat

Burp said...

tqaAwesome : hahaha! nih bukanlah nak menyimbah minyak pe sume.. tapi kalau diam jer, bukan main lagi dorang nak mencaci maki.. hahaha~ xperlah, tggu jerla nnt..

fndrocka : cubalah sendiri.. wawawa~

ujang : oh hoo! MY mmg hebat!! hahaha

KizZ said...

Aah..macam budak-budak main..kalah je mengamuk ek..aiii ape la nak jadi..

Jom skodeng,
Kuasa Seorang Wanita

Nas said...

kat twitter lagi hebat dowh..
aishh..xtahula nk cakap ape..
mmg masalah la org indonesia nie mmg fanantik sangat ngan negara mereka~


Harimau membaham garuda 3-0; Ramai Orang Indon Salahkan Laser

Burp said...

kizz : hahaha! ko tau xper~! sume bajet gangster besaq.. hahaha.. dasar budak2..

nas : hahaha! nih fanatik yg xnk terima kekalahan.. padahal terang2 da ader kat surat khabar dorang yg dorg klah bukan sebb laser..

Anonymous said...

susah betul dorang tu nak terima kekalahan...hahaha... sekarang dah pecah tembelang pulak dah... :P

Burp said...

papabear : hahaha! dorang fkir dorang deserved sgt menang tuh.. sekali tibai 5-1 igt bleh la lagi.. hahaha! pisang takkan berbuah dua kli la.. hahaha :P

Shino said...

yup...btul 2...brsukan nk ertkn hbgn antara ngra...bkn nk cari gduh...apa la..

Burp said...

shino : nak buek cano laie kalau ade jer orang yang bsuk atinye?