Saturday, December 11, 2010

Home » » Lelaki Pun Pakai Bra

Lelaki Pun Pakai Bra

WTFish?!

Salam Bloggers!

hahaha~ tajuk nih bukan tajuk gila seks ok? hehehe.. tajuk kali nih untuk kita kenali lelaki pun pakai bra jugak.. bra bukan untuk perempuan sahaja ok? hahaha! kenapa lelaki pakai bra? xde kerja dah ke? ada sebab kenapa lelaki pakai bra.. tak main-main tau! (iklan P1 W1max)

jom kita tengok!





contoh Gynecomastia

sindrom lelaki pakai bra dipanggil Sindrom Gynecomastia.. Gynecomastia berasal dari perkataan Greek dimana "Gyne" bermaksud "perempuan" dan "Comastia" bermaksud "buah dada", so praktikal nya, ia bermaksud lelaki berbuah dada perempuan a.k.a lelaki berbuah dada besar.. wah!

Sindrom nih berlaku apabila lelaki dalam usia remaja.. sebanyak 90% sindrom nih akan hilang dalam masa beberapa bulan dan ada juga apabila sesorang individu itu meningkat dewasa.. 10% akan kekal, dan menyebabkan kurang keyakinan diri, malu berdepan dengan orang ramai dan kemungkinan individu itu tidak suka pada badan beliau sendiri adalah tinggi..

antara penyebab berlakunya sindrom nih adalah :

- Baligh
- Penggunaan steroid
- Obesiti
- Tumors
- Kecacatan genetik
- Penyakit hati yang kronik
- Pengebirian atas diri sendiri
- Sindrom Gilbert
- Sindrom Klinefelter
- Penuaan

antara rawatan untuk sindrom nih :

- untuk obesiti, sesorang itu mungkin akan disuruh membuat diet, bersenam untuk pengurangan berat badan.
- untuk faktor yang lain, pembedahan adalah jalan terbaik untuk membuang sindrom nih..selepas pembedahan, ia mungkin akan menghasilkan parut, so individu itu kenalah bersedia untuk parut tersebut..

itulah sebab KENAPA lelaki memakai bra.. ada sebab.. bukan main-main taw.. huhuhu..

p/s : badan naik, takut nih.. kena diet!

15 kali Burp!!:

Sofia Aimd said...

Cian kena pakai bra.. lagi2 yg jadi sindrom kekal. huhu

Burp said...

sofia : betul! lelaki pakai bra so nk sapot lemak yg berlebihan dorang tuh..

mie said...

waaa...
gue xpenah tau ye...

Burp said...

mie : hahaha~ now u know! :P

Atika Natasha said...

haha..rasa mcm nak nangis jek tgk di0rang pkai bnda alah tuh..huhuk

Burp said...

atika : hahaha~ jgn! jgn sedey! :P

Yanie J said...

pix tu cm edit guna photoshop ja..kuikui :P

Burp said...

yanie J : hahaha.. ehsan pakcik google..

amira said...

satu lagi faktornya.. makan ayam..skang ni kan banyak ayam cucuk.. so hormon jadi tak stabil

Burp said...

hahaha..betul!tuh pon bleh jadi slah 1 faktor~ :)

Izzat Aziz said...

steroid lah biasanya, memang akan buat lelaki berhormon lebih jadi cam perempuan.

+dieabella+ said...

betol2..org laki yg bdn besar selalu ade breast..lemak tlebih..kesian dorg..

Burp said...

izzat : yeap! so lbih hormon, menggalakkan benda camnih berlaku~

dieabella : huhuhu~ ksian taw! :(

nuyuEna said...

cepat cepat joging!..haha..
kesian jugak kt laki yg kne sindrom ni kan..

Burp said...

ena : hahahaha~ gogogo! :P