Tuesday, December 7, 2010

Home » » Perhatian Kepada Mereka Yg Punyai Organ Peranakan Lelaki...

Perhatian Kepada Mereka Yg Punyai Organ Peranakan Lelaki...


Salam Bloggers!

hahaha~! kenapa tajuknya sebegitu rupa.. kerana entri kali nih tertumpu kepada kaum Adam secara khasnya.. hehehe.. haa! jgn la pikir yg Burp nih seorang yang Gay plak! ishish~ simpang Malaikat 44 tuk buat benda terkutuk tuh.. lelaki dijadikan untuk perempuan dan sebaliknya.. janganlah kita  fikir secara membabi buta untuk tidak mengikuti apa yang telah dijadikan secara tabii untuk kita.. akai ada an? gunalah~ :P anyway! jom kita tengok! ape maksud entri kali nih..




kali nih saya nak gitau kepada para kaum ADAM yang still ada lagi organ peranakan mereka.. kalau ade PONDAN yang dh BUANG itu.. ishishish... maka anda telah melakukan dosa besar sebab telah mengubah apa yang Allah dh bagi... entri ini bukan untuk anda! :P

ada apa dengan organ peranakan lelaki nih? haha! harinih saya nak gtau.. apakah PENYAKIT yg seringkali menjadi FAKTOR yang buatkan BILANGAN SPERMA menjadi sedikit.. yaa! entri nih juga seswai utuk LELAKI yang dh berkahwin, tapi tak dapat anak lagi.. tiada rezki.. InsyaAllah ada.. :)

ok! jom tengok penyakit nya :

ORCHITIS a.k.a RADANG BUAH PELIR

Penyakit nih mengjangkiti testikel dimana pesakit akan menghidapi bengkak, pedih or rase berat kat kantung testikel.. nih mungkin disebabkan oleh bakteria or virus..selalunya pesakit yang ada bengkuk selalu kena penyakit nih or sape-sape yg ade penyakit kelamin, pon akan kena gak..

penyakit nih kalau datang dari bakteria boleh diubati dengan antibiotik.. kalau datang dari virus seperti bengkuk tuh dirawat dengan pain medication dan rehat secukupnya..

VARIOCELE a.k.a PEMBULUH DARAH TERBELIT

Penyakit nih pula menjangkiti pembuluh darah kat kawasan kantung testikel.. selalunya pembuluh darah nih terbelit kat blah kiri dan boleh menimbulkan ke-tidak-selesaan.. penyakit nih boleh disembuhkan dengan pembedahan ke atas urat-urat yg terbelit nih.. supaya dier tak terkumpul lagi dan dok kat tempat asal mereka..

SINDROM KLINEFELTER

Sindrom nih menyerang genetik lelaki itu sendiri.. secara amnya, lelaki mempunyai kromosom satu X dan Y.. tapi untuk sindrom nih lelaki tuh boleh ade kromosom X lebih dari dari kromosom Y.. mungkin nisbah 2:1 atau lebih..

Sindrom nih varies dari setiap lelaki semuanya bergantung pada bilangan kromosom X yang die ade... antara simptom yang boleh didapati ialah sexual karakteristic lelaki tuh tak fully deceloped lagi.. seperti saiz tumbesaran zakar, testikel, mempunya suara yg dalam, dan bulu roma.. selaluya, mereka nih mandul. antara simptom yang ada ialah lambat dalam developed cara bercakap, skill percakapan yg lemah, IQ yang kurang dari biasa ataupu mempunyai masalah emosi dan perlakuan..

Sindrom nih boleh di cek time lelaki pada umur 11 ke 12 ataupun time mereka nak akil baligh..selalunya pesakit dirawat dengan terapi yang boleh meningkatkan hormon testeron mereka.. rawatan juga berpandukan dekat mereka punya sindrom.. ada yang just kena belajar cara nk bercakap ataupun just pergi kaunseling..

hehehe~ tuhlah antara penyakit yg dihidapi dek kaum lelaki.. mungkin ada yng menghidapinya.. tapi mintak-mintaklah takde yer? jauhi dari penyakit seperti nih.. :)


p/s : harap dapat beri panduan kat lelaki di luar sana.. bujang, mahupun dah berkahwin.. :)

3 kali Burp!!:

Anonymous said...

wah
besh2!
thanx for sharing!

mira_nas said...

ha... orang lelaki.. jaga2!

Burp said...

lelaki ini : hahaha~ ur welcome bro!

amira : ouchh! nt nk buat sakit puan lak laa~ :P