Monday, June 14, 2010

Home » » Nasa Confirm Matahari Akan Terbit Dari Barat ~!

Nasa Confirm Matahari Akan Terbit Dari Barat ~!






Salam and Good Evening to all~

harinih ak nk bercrita ttg satu artikel yg ak terbaca time ak g kolej ngan mmber ak arinih.. tajuk artikel tuh same cam tajuk yg ak tulis nih.. kita semua tahu yg satu hari nt, kiamat akan tiba jua dan sblom ianya tiba, ia akan disusuli dgn beberapa tanda yg kita sudah sedia maklum.. ade tanda2 kecik.. ader tanda2 besar.. yg ak nk kongsi rinih adalah tanda2 besar..

kita tau yg Nasa nih keje dier mcm explore kat angkasa lepas dan baru2 nih, dorg explore la lagi.. pada bulan July, ape yg memeranjatkan dorg, pusingan planet Marikh yg slalu nyer ketimur, perlahan2, dier brubah ke barat..

dan pada bulan Ogos smpai ke September, planet nih trus ke menghala ke barat yg dimana,Matahari dikatakan terbit blah barat time tuh..

fenomena nih dikatakan adalah "RetroGrade Motion".. dan saintis berkata, semua planet akan melalui nyer termasuk la Bumi!! ini bermakna, matahari akan terbit dari barat suatu hari nanti..dan bnde nih akan berlaku tanpa kita akan sedari.. SubhanAllah......

dan pemikir Shariah berkatakan bahawa, Matahari nih akan terbit dari barat sekali shaja dan akan bertukar balik kepada posisi asal.. nih yg berlaku kat Marikh, dimana, lepas shja dier bertukar ke pusingan ke Barat, dier balik ke pusingan asal balik..

berita nih adalah sgt penting.. dimana, ianya terus membuktikan jua ape yg dikatakan dlm Al-Quran itu benar belaka.. lebih2 lagi disokong dgn penemuan dari Nasa ini..

Di snih, sy ingin menasihatkan diri sy n anda semua.. ingatlah.. semua janji2 dan kata2 Allah s.w.t dan peringatan yg diberikan oleh Nabi Muhammad S.A.W adalah benar belaka.. tiada yg benar melainkan benar yg hakiki..

Peace...

18 kali Burp!!:

nazz said...

waaa giler ahh..cuak2...

Elin said...

waaaa.. nice info..
menarik2^^

Burp said...

huhuhu.... bnnd nih tol2 bg impak kat ak time ak bce mase tuh..huhu..

Burp said...

ryan : yes it is~ :)

rhapsody LiN said...

ya Allah..... takutnye!!

T_T

Burp said...

Lin : huhu.. tuh skang ramai yg xbkk mate g..

'AQILAH said...

huh...

Anonymous said...

Ya Allah takutnya..xtau lar bersedia atau tidak...

Burp said...

aqilah : terpaku terpana terbrata kan? huhuhu..

qnizam : same juhe dcnih... artikel nih btol2 terdiam kan ak ble bacenyer...huhuhu

cronixsoul said...

nice! nice! stumbled!

Burp said...

cronixsoul : thx bro~ jz sharing the news :D

Dr.noProblem said...

bagus tp aku rasa teori bing bang lebih mirip dgn ape yg dinyatakan dlm al-quran seluruh alam asalnye satu!!! berlaku letupan lalu berselerak di angakasa membentuk berjuta planet oleh kerana semua.. mempunyai medan magnet.. akan ade proses balikan (runtuhan kedalam) so ringkasnye seluruh alam semesta akan akan berpatah balik perjalanannye ke titik mula bererti arah putaran bumi pada paksi akan terbalik.. yg menyebabkan matahari dilihat terbit dari barat dan seluruh planet akan bertembung semula menjadi satu "planet" shj bygkan betapa besar "planet" itu nanti.. klu bumi berputar 24jam sehari berapa lama putaran "planet" itu nanti... teori ini..sgt kena dgn ayat al-quran semua planet akan bertembung,1 hari di akhirat sama dgn seribu hari.,matahari terbit dari barat..padang masyhar yg sgt luas.. dan byk lagi nanti aku tulis kat blog aku.. dulu arr ade belajar pembuktian sains oleh al-quran subjek tamadun islam..

Unknown said...

good info bro!
My latest post:Superhero sejak lahir

Burp said...

Drno problem : nice ko pyer explanation.. dlu ak ader tau gk psl big bang.. yg mane.. dlu xder langit.. tp pas Allah wat big bang.. baru ader nyer udara nih n langit pon terbntuk.. t ak usha g kat ko nyer lak :D

iqbalsyarie : thx bros~ sekadar tuk igt mengigati :)

MiJiE BLoG said...

thanks for info nie..mudah2an kita mempertingkatkan amalan kita n sentiasa mengingati-Nya..

Burp said...

mijie : same2 bro.. jz, ak berhrp, byk la yg bukan Islam, mule knal Islam ble dorg ader tau yg kite nyer agama ader ckp bnde nih dh lame dlu.. :)

juma said...

salam..mang bgus kajian-kajian ni..lg bagus lau org-rg bkn islam juga sedr akan benda ni..apatah lagi ler yang beragama islam..

Burp said...

juma : mmg..ak skong camtuh..ak yg 1st time terbce bnde nih.. terpaku terpana terbrata...