Friday, January 7, 2011

Home » » Menjadi Hacker Buat Kali Pertama

Menjadi Hacker Buat Kali Pertama



Salam bloggers!

Hacker! adakah mereka seorang yang jahat? apa yang mereka hack? selalu hacker buat benda-benda camnih untuk mencuba sesuatu sistem yang ada kat sekeliling dia.. ada jugak yang buat pedajal orang lain, hantar virus, worm, kuda trojan dan bermacam-macam virus lagi.. aku tak tergolong dalam jenis pedajal nih.. ish-ish.. tak baik woh! hehehe.. ape jenis hacker lah aku nih?




dengan berbekalkan OS yang baru aku dapat, iaitu Ubuntu dan software yang ada aku berjaya meng-crack beberapa WiFi yang terdekat dekat dengan bilik dekat rumah sewa aku.. jahat giler oh! tapi aku berniat hanya mencuba teknologi nih, sebab dekat rumah di Gombak, software nih tak jalan.. tapi sesampai di Perak, menjadi lak benda nih.. huhu..

antara screenshot ketika aku meng-crack WiFi orang..


mengenalpasti sasaran.... hehehe

antara proses yang terlibat...

taadaaa!!! :P

mungkin nasib aku baik sebab WiFi orang nih guna modem WEP.. dimana modem WEP nih lagi senang untuk di-crack berbanding dengan modem WPA dan WPA2.. so kepada sesiapa yang guna modem WEP nih, dah bolehlah tukar modem yer, kalau tak, nanti saya datang rumah anda untuk crack WiFi anda.. hehehe! :P

kalau anda rasa sangsi atau takut ada orang crack WiFi anda.. anda boleh jer refer dengan tutorial yang saya bagi.. iaitu Mengenalpasti Pencuri WiFi.. nih adalah salah satu cara anda nak kesan macam mana orang guna WiFi anda.. :)

saje nak test! laju plak! macam WiFi yang ada kat rumah Gombak.. :P

p/s : saya hacker yang baik... :)

13 kali Burp!!:

dyba gula-gula said...

hahaha....pandai giler kau...tapi jgn libatkan wifi kat gombak ea....ak syg gombak beb...wuhuuuu

Burp said...

@dyba gula-gula hahaha! ak hack rumah aku sendiri jer~ :P

Zaer!! said...

Haik!! kek sano pon sompek lagi jadi hacker ke derr..ko ni!! jangan wan.kang aku bakar cangkat!.hahahaha.

Jap,dyba gula ni dak gombaks ke???

rafie said...

wah. hebatx2. buatlah tutorial. hehe. =)

RedBoys said...

hacker! lariks. haha.

Izzat Aziz said...

kekadang memang ada pun WPA, tapi jenis ignorant malas nak tukar trus gak guna WEP.. baik macam jiran aku.. terus bukak je.. mentang-mentang guna unifi, tapi aku layan je..haha

Burp said...

@Zaer!!hahaha! gile! nt ak try kat umah ko lak~ ahaha~ :)

Burp said...

@rafie tutorial? hahaha~ coming soon beroo~ :D

Burp said...

@RedBoys ahaha! saya hacker tang wifi jer~ :P

Burp said...

@Izzat Aziz hahaha~ tuh ar, yg mls nk tukar tuh yg kena macam nih.. :P
unifi? terboyek! :D

ツbieaz@bie Azreenaツ said...

wah hebat la tutorial... nanti buat la lagi :)

Afiq Bukhari said...

perghh pencurikkk!! hahaha

Khairul Amry Mohamad Puad said...

GILOR LA HACKERS....TAKUT AKU....HEHEHE...BUAT KACAU KAT KEDAI MAMAK, MESTI RAMAI YANG PANAS.WAKAKA