Sunday, November 21, 2010

Home » » Mari Bermain Gitar Secara Poyo Tapi Bagus

Mari Bermain Gitar Secara Poyo Tapi Bagus



Salam and Good Evening to all~

hahaha~ menggelabah giler kan tajuk bende nih? jgn marah~ jangan pandang sebelah mata, sbab itu anda slalu buat persepsi yg silap.. oh tak~ saya X FIKIR PON SAYA NIH BAGUS SANGAT .. hahaha~ entri nih khas buat mereka yg ingin belajar gitar either its theory dan paling special lagu-lagu rock kapak dan lagu melayu yang lain~




hari nih saya nk bercerita / mempromot blog sorg brader nih yg bernama "Bean".. saya suka kat blog dier nih sbb dier pandai mentranscribe / membuat tab gitar utk lagu-lagu melayu~ yeap! lagu-lagu rock kapak, yg ader intro, solo especially~ :)

susah kot nk mencari lagu-lagu melayu kat internet nih yg ader solo and intro yg bagus.. yg ader, dorg just provide chord sahaja.. tapi kalau bleh nak gak la kita main solo and intro nyer sekali.. teringin nk main lagu Nurnilam Sari xpun lagu Sejati bersama intro and solo? saya dah main, anda pula camane? :D

kat blog bro Bean nih pon ade skali mengajar theory2 music yg bagus~ saya yg dulu susah nk phm camne nk kire rentak / beat kat dlm buku.. tapi kat blog nih dier tunjuk skali camne nk kirekan.. byk lagi theory yg korg ley try.. seperti tau key-key yg ader dan chord ape yg under key-key tersebut.. nice rite? :D

bro Bean juga amik request yg ade dan dier akan try transcribe kalau boleh~ tapi korg jgn terlalu berharap, bro Bean nih bukan dduk umah goyang kaki.. tapi dier ader kerjaya sendiri maa~ :)

so ape link ke blog dier? >> http://gshbb.blogspot.com


so kepada yg berminat, bolehla try jenguk-jenguk blog dier.. its nice and too goo to be unknown kat orang-orang (seperti saya) yang teringin nk main lagu-lagu melayu dan jamming terus dgn dak2 band saya~ :D

peace! try it out and you will never be dissapointed :)

7 kali Burp!!:

Zaer!! said...

aku nak main gitar,tapi jari sume larik doh...cane?ajak la! haha

Burp said...

zaer : bhahaha~ buleh! gitar ade x kat umah? hahaha

iLa SaHaR said...

huhuhuhu.. nak belajar la main gitar camni... ley goreng baik punye

ahmad endo said...

aku pun nak jugak...hahaha

Anonymous said...

suka tgk org main gitar je..suka tengok jari2 lincah tu..heee

Burp said...

ila : hahah welkam to the club! :D

endo : hahah mari2~ senang jerk! :)

misyamissyou : ohh! jgnlah! malu la saye! hahaha

nobody said...

tenkiu! tenkiu! :)