Monday, November 22, 2010

Home » » Bapak Tak Benarkan Aku Bertudung!!

Bapak Tak Benarkan Aku Bertudung!!


comei bebeno awek yg camnih~ ;)

Salam and Good Morning to all~

hari nih ak terdengar satu kisah, dimana, ada satu anak yg teringin sangat nak bertudung.. tetapi bapak beliau tidak memberi izin kepada beliau.. kenapa kejam sangat bapak nyer nih?... jom tgk kisah yg diceritakan padaku.. ak pon naik kesian ngan anak pakcik nih...



Jam dah 11:00 pagi. Perut mula terasa lapar.... Aku bangun capai tuala, masuk bilik mandi.

Lepas mandi, aku belek-belek tubuhku pada cermin. Alangkah lebih cantik kalau aku bertudung. Aku nekad! Aku akan protes habis-habisan kalau bapak aku tak nak juga bagi pakai tudung. Aku sanggup lari dari rumah. Demi kebaikan yang aku pilih. Lantak la dengan ahli keluarga aku yang lain lain. Semuanya tak nak pakai tudung! Tapi aku nak!!!!

Aku turun ke bawah. Baru jer... nak buka tudung saji atas meja, terdengar bunyi kereta masuk garaj. Aku jenguk melalui tingkap dan nampak bapak aku balik. Aikkkk..., apahal bapak balik awal ni??? Hati aku mula berkecamuk.... adakah kerana hal semalam...?

Dalam masa yang sama, aku rasa inilah masa yang terbaik untuk desak bapak aku supaya benarkan aku pakai tudung. Now or never...!!! Aku nekad.....

Bila bapak aku buka jer... pintu, aku bersalam dengannya dan tanpa lengahkan masa, aku terus bersuara...

"Daddy, cheq nak pakai tudung. Cheq nak...!"

Bapak aku terus menjegilkan mata sebesar besarnya. Macam ada bara api keluar! Panggggggggggggggg...... Bapak aku hayun penampar ke muka aku! Tersepok aku di celah set sofa.

"Aduhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....sampai hati daddy! Cheq tau la... daddy rasa malu kalau cheq pakai tudung. Salah ke kalau cheq nak tutup aurat cheq? Kalau adik dan ....."

Panggggggggggggg....!!! Bapak aku labuh pelempang ke muka aku sekali lagi sebelum aku habis bercakap.

"Hang jangan nak bagi aku malu naaaa! Hang jangan nak buat pasai! Hang nak pakai tudung buat apa???

Dah beratus kali aku habaq... kat hang, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG!!! hang paham tak...???

Tu laaa..., bila time kelas agama, hang ponteng!!! Nama hang aku bubuh"Razali", tup.. tup.. lekat jadi AZA sahaja!!! Memang laaa.... dalam rumah ni semuanya tak bertudung sebab adik hang tu lelaki!!! Abang hang pun lelaki jugak!!!".

Aku yang tersepuk celah sofa, terus menangis tersedu sedu. Dah laaaa.... sakit kena penampar, kena pelempang. Tudung pun tak dapat jugak..... hu..hu...hu....

SALAH KAH AKU? SALAH KAH AKUUUUUUUU! OOOOO tidakkkkkkkkkkkkk!!!!!!!



p/s : Lempang laju-laju skett! :P

8 kali Burp!!:

MingMing said...

wakakakakakaaa...sengal!

Me said...

haha...ingtkn pmpn td...ni dah terbalik ni,,pmpn xnk pakai tdung,laki plak beria2 nk pakai..haha

sya hassan said...

hahaha.. ini msti llaki auw2 neh..kah3war

Afiq Bukhari said...

haha sengalnye aza...zzzzz..

Miss Yaty said...

hahaha...patotlah kena lempang..niat dah baik tapi jantina plak tak kena...hihi

lawak2

hanihaeqamal said...

HAHAHAHA XD
boleh pecah perot gelak !
but best ! can't wait for more ;)

nany said...

wakakkakaka!!
xleh bla nih XP

EmanCloud said...

siot. baru nak feeling kot. potong ar. haha