Sunday, May 22, 2011

Home » » Fakta Mengenai Kucing

Fakta Mengenai Kucing

Kucing, salah satu binatang yang sangat lemah lembut, suka di manja, suka dibelai sampai lah mereka buat bunyi "PPUuuuUUuRrrRR" mereka.. comel sangat.. ahaha.. tapi dalam banyak-banyak kucing, aku suka kucing yang manja dan tak "sombong".. kekadang kucing macam kucing Parsi, dorang nih jenis yang sombong sedikit.. pegang sket, trus nak jilat tempat yang kita pegang, kotor lah konon nya.. geram je wa tengok.. hahaha..





so ape yang best pasal kucing nih?

1. Kucing tak suka makanan dorang terlalu panas atau terlalu sejuk.. kucing suka yang suam-suam kuku lah kata orang.. kang panas, melecur lak lidahnye, sejuk nanti macam tak layan.. kekadang tuh memilih gak makanan bila bagi kat datang dekat masa makan kat kedai..


2. Kucing juga dikatakan melihat dalam dunia yang berwarna-warni, takda satu warna macam kelabu 1 warna sahaja.. pendek kata, mata dorang macam manusia juga lah.. cuma masa malam, mata dorang lagi tajam dari kita, tak payah pakai night vision..


3. Kucing selalunye akan buat bunyi "MEeeoo0oww" dorang pada kita, cuma kita tak tahu samaada dorang nih tengah suka ke? sedih ke? lapar ke? cuma yang pelik, dorang takkan mengiauu manja pada kucing lain... ade ke? menggiaau nak gaduh tuh kira "meeoww" gak?


4. Kucing adalah binatang yang mempunyai naluri yang tinggi, dorang boleh paham kita tengah marah ataupun tengah manjakan dorang.. cuba korang jerit pada kucing, gerenti dorang akan cuba lari.. hehehe..


5. Kucing juga binatang yang cepat membiak.. kalau anda bela sepasang kucing yakni jantan betina, mereka dan keturunan dari mula-mula tuh, boleh menghasilkan 420,000 anak kucing dalam masa 7 tahun.. wahh.. penuh laa rumah macam nih..


6. Jikalau manusia mempunyai cap jari yang unik antara satu sama lain, begitu jugak dengan kucing, mereka mempunyai hidung yang berbeza antara satu sama lain..

7 kali Burp!!:

Wanie said...

ak sgt alergi ngan kucing..huhu
bkn sngaje, tp mmg xleh klu kucing dekat..
mau jerit sampai gombak leh dgr..:D

Ad-Dien said...

rumah sy ada 10 ekor kucing..mmg manjer..hehe

jom singgah WADi

Nak Pakai Cincin? - Baca ini dulu

qlah said...

salam .

kucing . qlah memang suke kucing . tapi , alah dgn bulu dia . huhu .

*salam perkenalan :)

missamy said...

suka fakta 4 tuhh :) kucing pun byk kucing tapi ank kucing yg lahir sume cpt mati :'(

budak hitam said...

kucing.. oh rindu kucing sy.. kucing ni klu dh lama hidup dgn manusia blh jd pndai jgk.. membuang dlm toilet, tido dlm selimut, kalau org dtg bagi salam, die yg tlg kejut kite tgh tdo. die tau time kite mrh die, nnt die penyetkan telinge die mcm bdk2 yg tutup telinge bile kna mrh.. hahah nakal giler..

♥BELLALICIOUS♥ said...

xske kucing. takut!

Zainal Hazmi said...

Assalamualaikum..seronok baca post tentang kucing kat blog awok..senang2 singgah lah ke blog saya ea..
http://senimansastera.blogspot.com/