Friday, May 20, 2011

Home » » Badan Berbau? Tiada Masalah!

Badan Berbau? Tiada Masalah!



Assalamualaikum!

Haa! ini ada  berita baik kepada mereka yang mempunyai badan  yang berbau.. sebabnya, aku ada petua yang dibukti berkesan untuk menghilangkan bau-bauan yang busuk itu dari badan anda.. anda tidak perlu menyental dengan sabut kelapa, mahupun sental dengan berus besi.. tidak perlu!


ok! jom kita tengok apa yang boleh tolong korang yang ada masalah bau-bauan ini!




Bauan dari badan nih terjadi apabila korang nih berpeluh banyak sangat kemudian bahagian badan seperti ketiak mempunyai kuman-kuman ataupun bakteria yang menyebabkan badan korang berbau.. badan berbau nih boleh menyebabkan korang hilang keyakinan nak bergaul lebih-lebih ataupun bersukan dengan kawan anda.. kekadang dah pakai deodorant pon boleh ada bau lagi... teruk sangat dah tuh..


so! apa yang boleh korang buat?


1. Menggunakan limau nipis


oh! nih petua yang selalu, selalu sangat orang gembar-gemburkan.. betul! petua nih sangat berkesan.. lagipun ada itu bau limau yang sedap.. jangan plak korang jilat itu ketiak pas menyental.. hehe.. gunakan limau nih masa korang mandi-manda.. dah guna bilas~ hehehe..




2. Menggunakan batang Bunga Kantan


yang nih pon boleh! bunga kantan nih selalu digunakan dekat dalam masakan, nak masak Laksa mahupun nak masak Asam Masak Pedas.. so, korang boleh gunakan batang bunga kantan untuk menyental time mandi-manda korang, dah sental, bilas~ bahagian batang bunga kantan nih adalah di tempat batangnye yang lembut, bukan yang kasar ye..  bau bunga kantan nih pon wangi.. dijamin berkesan.. hehehe..




3. Menggunakan roll-on kristal


Haa! produk nih pon boleh dikatakan hilangkan bau badan.. pada mereka yang tak suka pakai deodorant yang melekit-lekit tuh, korang boleh cuba guna yang nih.. tak silap aku benda nih ada dijual di Watson atau Guardian.. dalam Rm5.. =)


ada lagi 1 petua dalam dalam mengatasi badan berbau nih.. Petua nih paling penting di antara petua, atok nenek punya moyang punye moyang punye petua! iaitu, MANDI DENGAN KERAP.. ya! inilah petua yang paling mesti di ikuti.. MANDI tuh MESTI KERAP.. jangan mandi sehari sekali pula.. kalau boleh, mandi tuh 3 kali sehari.. tuh yang penting.. lepas balik dari keluar atau bersukan, jangan perap lame sangat tak mandi, sejukkan badan sekejap kemudian terus pergi mandi!


walaupun beli minyak wangi yang beratus-ratus ringgit, sental dengan aper jerlah pon tapi kalau TAK MANDI DENGAN KERAP.. alamatnya, tak berjalan juga walaupun menggunakan petua moyang dari Afrika sekalipun!


p/s : keep ur hygiene! barulah ade awek or pakwe nak dekat! hehehe :p


pp/s : ade orang kate, bau-bauan badan nih, ade yang suke... yakk! hahaha :p

12 kali Burp!!:

Ad-Dien said...

sentiasa lah jaga kebersihan, ia sebahagian daripada iman

World of Ad-Dien (WADi)

armouris said...

lagi info tentang badan berbau di SIHAT SELALU - Badan Berbau

Siti Aziz said...

hahahaha...pakai d.rant buat hitam ketiak je...t.t

dak eina said...

nice sharing! hihi td kemas blik. berpeluh2, berbau bdn kejap.. xpe lah, sihat sikit.. kehkehkeh!

Pesona Algebra said...

perhhhhh ! bau ketiak, hahaha

Burp said...

@Ad-Dien hahaha.. betul tuh Wadi! :D

Burp said...

@armouris mekaseh bro! :D

Burp said...

@Siti Aziz bhahahaha! itu klu dh pkai cuci tak betul! :P

Burp said...

@dak einahahahaha! berbau sket takpe! jgn yg pekat 1 umah bau! hehehe! :P

Burp said...

@Pesona Algebra hahaha! sape2~ ;p

sha said...

badan berbau sb peluh.
tp lebih teruk klu ada bulu2 @rerambut yg tak diingini turut serta.

1. mandi bagi lama sikit, singkirkan kotoran.

2. cabut bulu ketiak tu, pasti lincin. klu berpeluh pun xde bau

cubalah =)

Nik said...

uhuh..uhuh..uhuk.... T___T
bau badan berpunca dari masalah penghadaman.

http://apelagibest.blogspot.com/2012/11/mengatasi-masalah-bau-badan-body-odor.html