Thursday, June 23, 2011

Home » » Selamat Datang Kepada Pengurus Baru Chelsea, Andre Villa Boas

Selamat Datang Kepada Pengurus Baru Chelsea, Andre Villa Boas





Andre Villa Boas selamat sudah menjadi pengurus baru di Chelsea selepas beberapa banyak khabar angin yang mengatakan Guus Hiddink yang akan mengambil alih Chelsea selepas pemecatan Carlo Ancellotti pada perlawanan akhir Chelsea season lepas..


Andre Villa Boas, yang berumur 33 tahun, sebaya dengan  Frank Lampard dan juga Didier Drogba, berjaya dilantik selepas owner Chelsea Roman Abramovich, membayar sebanyak 13.5 million kepada FC Porto.. jumlah nih adalah yang termahal dalam sejarah EPL untuk seorang pengurus... die kan ada duit banyak.. pedehal? hehehehe... dia nih juga antara pengurus yang termuda untuk mengurus sesuatu pasukan di dalam liga EPL..


So, apa yang membuatkan dia nih pengurus yang berstatus hot stuff? pengurus muda nih dikatakan memimpin pasukan FC Porto dalam memenangi Liga Portugis di samping memenangi Piala Eropah.. style laa kan? baru satu season dengan Porto, dia dapat menang piala, sama macam kes Carlo Ancelloti.. ehehe...


Mungkin ada yang tak tahu, yang Andre Villa Boas nih pernah bekerja di Chelsea, tetapi sebagai backroom staff.. dia bekerja pada era Jose Mourinho memimpin Chelsea.. dia juga dianggap dek Jose Mourinho sebagai "mata dan telinga" untuk beliau.. Andre Villa Boas juga antara yang bertanggungjawab untuk memilih mana pemain yang main untuk pasukan Chelsea.. dia juga bertanggungjawab untuk mengintai a.k.a scout pasukan lawan dan mengumpul data pasukan lain... banyak gak kerja mamat nih..


well, in short, dia antara candidate yang aku minat selepas aku baca dia punya biography nih.. not bad, tapi mempunyai risiko sebab terlalu muda untuk memimpin sesuatu pasukan yang besar... jangan kena pecat lagi dahlah.. hihihi.. bagi aku, dia adalah seorang yang tahu tactical, yang mana pengalaman dia bekerja sebagai scout..


p/s : hoyeahh! tapi yang buat aku sedih.. aku tak dapat nak tengok Chelsea datang Malaysia... kelija... =(

2 kali Burp!!:

najihah sahami said...

hohohoh..mantap ah. serba tau. mmg the blues sejati nih. hahaa

petersam said...

phentermine

People generally have this notion that loosing weight through just diet pill will be easy, but that's not so. Diet pill works well if a person consumes low-fat diet and has a habit of working out regularly. Simply popping diet pill and waiting for miracle to happen within weeks or months will only give you pain. Loosing weight is slow process that requires time and commitment, but then you really feel proud about yourself when you see yourself in the mirror and say, "Is this me."....

http://www.phenterminehome.com/