Friday, June 3, 2011

Home » » Hari Pertama Praktikal

Hari Pertama Praktikal

macam gua hari nih....

Hoyeahh! kepada mereka-mereka yang dah mula praktikal di firm masing-masing amnya.. dah pada pelajar-pelajar degree akaun UiTM khasnya.. kebanyakan nya akan mula pada hari ini, 1/6/11 dan akan tamat pada 30/11/11.. berlangsungnya praktikal yang best ( best ke? ) nih selama 6 bulan..


Pada mereka yang tinggal dekat Setapak, aku punya firm di Diamond Square Setapak, KL.. malas nak buat jauh-jauh, hehehe, tak kisah laa elaun rendah dari member-member lain.. ada yang buat kat KL sampai dapat RM1000... wow kan? tapi kerja nya, mestilah setimpal macam RM1000 jugak.. hehehe..


So, apa jer yang aku buat pada hari pertama? pada hari nih, biasalah, jumpa Big Boss kat firm, kena briefing pasal tempat kerja, pasal etika la.. siap kena warning jangan macam-macam.. aku plak naik cuak lak nak berkerja.. ehehe.. pastu, dikenalkan dengan semua staff, ditunjukkan aku mana meja tempat operasi aku.. blah pagi sampai ke tengahari, aku diminta untuk study sekejap pasal software UBS.. sebelum nih tak pernah guna, aku guna MYOB .. agak payah di situ.. =( tapi ape yang bestnya, UBS aku ada error, so aku tak mula lagi kerja aku hari nih.. cantek~!! hahaha..


blah petang plak, aku diminta untuk menolong senior dalam department akaun, cek bank statement dengan apa yang direkod dek senior aku.. 2 jam jugaklah menge-cek bersama beliau.. oh ya~ ramai jugak dekat firm aku tuh, sampai aku terlupa jer nama dorang.. hehehe.. awal lagi.. maafkan guaa~ :p


takpelah, esok adalah hari kedua, mungkin UBS aku free dari error.. haihh.. kena buat akaun lah esok nih.. start mengejar dateline sepertimana buat assignment bak boss aku cakap.. takpe boss! saya akan buat habeh baik.. mungkin juga aku akan berada 3 bulan di akaun department dan 3 bulan di audit department plak.. haihh.. pening nih... tapi tuhla, nature seorang budak akaun...


p/s: cepatlah abeh~ cepatla abeh~ hihihi :p

17 kali Burp!!:

Wanie said...

ape ni..
sume pn bz praktikal..huhu
good luck eh..:)

latest entry? p bkak sndiri..hehe
mlm2 malas nak letak link kat sini..gagaga

Cik Puan iLa said...

cik ila dh bulan ke-2 praktikal...tggl lg sebulan nk abis..nk tya,bdk uitm kos lain,praktikal mula 1/6 jugak ke?

'AQILAH said...

good luck !

Anonymous said...

welcome to the club!haha...aku lg 2bulan jek...eh ko amik kos ape eg?=)

Addien said...

ohh ngah practical yer, all the best and remember Allah always k

World of Ad-Dien (WADi)

Admin said...

ko budak akaun rupanya..aku dulu akuan gak, tapi sampai SPM jer...dapat panggilan matrikulasi, tapi ada yang busuk hati,sampai sekarang meluat kat orang tu...sedara gak ponn..tak leh tengok orang bagus sikit dari dia.memang ^%*&^....
Good luck bro...praktikal..aku dulu time praktikal ngular jer..wakaka

Burp said...

@Wanie hahahaha! nak buat cane? nih tgh musim praktikal~ :p

Burp said...

@Anishaway hahahaha! mestilah laju! nanti lupe~ :p dah abeh? jeles sudeyy~ hik3~ tengs! :p

Burp said...

@Cik Ila yab~ utk budak degree akaun, dorang akan praktikal selama 6 bulan~ :)

Burp said...

@'AQILAH ehee~ aqilah~ mekaceh! :P

Burp said...

@ dieabella hahaha.. aku lagi 5 bulan dan 25 hari lagi... ak amik kos akaun jerk~ :p xdaya nak amik byk2~ :p

Burp said...

@Ad-Dien hahaha! mekaseh wadi~ insyaAllah~ :)

Burp said...

@Khairul Amry Mohamad Puad hahaha.. nih cam pjg cter lame nih bro.. xper sabo2.. beselah manusia.. ade penyakit hasad dengki dorang.. hehe.. tengs bro! hik3~ boss wa dh pesan awl2 dh... ngular siap! hahaha

Addien said...

Nasib bek sy dah lpas prac n dah grad..hehe...

caliph shuriken said...

pnah jgak blajar guna UBS dulu..

p/s: gud luck bro.. gambatte ^^

Burp said...

@Ad-Dien hahaha... bestlaa anda~ hee~ :D

Burp said...

@caliph shuriken hahaha! tengkiu bro caliph! =)
selmat bndenye agk simple.. huhu